piątek, 31 lipca 2015

"Zaproponowali mi wodę do picia, pewnie chcieli coś do niej dodać, by język mi się rozwiązał"

Przegląd Sportowy publikuje dzisiaj rozmowę z Maciejem Iwańskim, byłym zawodnikiem Zagłębia Lubin. Iza Koprowiak rozmawiała z piłkarzem m.in. o aferze korupcyjnej. 

Maciej Iwański przypomina w wywiadzie, że sam zgłosił się do prokuratury:
(...) odebrałem telefon od jednego z zawodników, którzy kręcili wówczas wałki. Powiedział żebyśmy się zgłosili sami, wtedy sprawa zostanie załatwiona po cichu, dostaniemy wyroki w zawieszeniu, nikt się o tym nie dowie, będziemy mogli normalnie grać. Dał mi numer do prokuratora.
(...) przyjechałem do prokuratury, na dzień dobry, spotkałem pana, który powiedział, że jest akurat w zastępstwie, wymieniając jacy piłkarze byli przede mną. Nie miał prawa udzielać mi takiej informacji. Wszedłem do środka - mały pokój 10-12 metrów, od razu zaproponowali mi wodę do picia, pewnie chcieli coś do niej dodać, by język mi się rozwiązał. Było tam dwóch prokuratorów, choć na protokole podpisał się jeden. Przedstawiłem im sprawę, oni pewne rzeczy zapisali inaczej. To były ich brudne gierki, na nas ci ludzie się promowali. Dwóch z nich awansowało.
Iza Koprowiak: Mógł się pan nie podpisać pod tymi zeznaniami:
To wsadzili by mnie na dołek, musiałbym dzwonić po adwokata, wybuchłaby afera. Dziś wiem, że źle zrobiłem jadąc tam bez mecenasa. Mógłbym w ogóle się nie przyznawać - tak jak teraz robi wielu zawodników, tłumacząc, że wykonywali to co im klub kazał. (...)
Zdradziła nas osoba, która miała na koncie ze 40 ustawionych meczów, a żeby się wybielić wkopał nas, zostając świadkiem koronnym. Mogliśmy też tak postąpić i uniknąć odpowiedzialności. Wkopał nas ratując własną dupę.  

Tu znajdziecie cały wywiad Izy Koprowiak

Wbrew temu co mówi Iwański Andrzej Sz. (bo to on ujawnił prokuraturze informacje o ustawieniu meczu Zagłębia Lubin z Cracovią) nie został świadkiem koronnym, nie uniknął też odpowiedzialności - dobrowolnie poddał się natomiast karze i został skazany na rok i osiem miesięcy więzienia w zawieszeniu (tutaj szczegóły).

Lista oskarżonych w śledztwie dotyczącym korupcji w polskim futbolu.  
Lista skazanych w śledztwie dotyczącym korupcji w polskim futbolu 
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu  

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!