piątek, 11 grudnia 2015

Świadkowie zeznają w procesie dotyczącym tzw. gangu Fryzjera

Na rozprawie 11 grudnia 2015 stawiło się dwóch świadków - byli sędziowie Marek K. i Zbigniew M. Nie stawił się natomiast czterokrotnie skazywany b. sędzia z Koszalina Marcin N. Kolejna rozprawa 17 grudnia. 


W Sądzie Okręgowym we Wrocławiu nie stawił się natomiast żaden oskarżony.

53-letni Marek K.  to były sędzia z Bytomia. Został skazany dwa razy - za udział w tzw. gangu Fryzjera oraz za ustawienie lub próbie ustawienia 6 meczów.
Podczas rozprawy zeznał m.in.: W odrębnym postępowaniu zostałem skazany wyrokiem Sądu Okręgowego we Wrocławiu. Ja nie pamiętam dzisiaj dokładnie jakich meczy dotyczyły zarzuty jakie mi stawiano pamiętam że między innymi chodziło o mecz GKS Bełchatów. Byłem sędzią piłkarskim drugiej ligi. W odrębnym postępowaniu przyznałem się do popełnienia zarzucanych mi czynów. Pieniądze przyjmowałem nie od jednej osoby były różne sytuacje.
Były sędzia podtrzymał swoje wyjaśnienia ze śledztwa.

57-letni Zbigniew M. to były sędzia z Piły. Został skazany za udział w tzw. gangu Fryzjera, odpowiada także za udział w ustawianie meczu Odry Wodzisław, został także oskarżony w ostatnim akcie oskarżenia.
Podczas rozprawy zeznał m.in.: Byłem w tej sprawie podejrzany i oskarżony następnie zostałem prawomocnie skazany. Byłem sędzią głównym ekstraklasy od 1994 do 2005. Skazanie miało związek ze zdarzeniami korupcyjnymi. Przyznałem się do popełnienia zarzucanych mi czynów. Chodziło o cztery mecze. Przypominam sobie, że przed jednym z meczy Wisła Płock – Górnik Polkowice rozmawiałem telefonicznie z Ryszardem F. pośrednio wynikało z tej rozmowy, że otrzymam korzyść majątkową za korzystne sędziowanie dla drużyny z Polkowic. Szczegółów tych zdarzeń już niestety nie pamiętam. 
Były sędzia podtrzymał swoje wyjaśnienia ze śledztwa.

Termin kolejnej rozprawy wyznaczono na 17 grudnia 2015.

Lista oskarżonych o korupcję w polskim futbolu.  
Lista skazanych za korupcję  
Lista ustawionych meczów  
Kto ustawił/próbował ustawić najwięcej meczów - zobacz listę
Mapa korupcji w polskim futbolu 

Zobacz nasz profil na Facebooku 
Zobacz nasz profil na Twitterze    

Reklamy, które widzicie od jakiegoś czasu na blogu nie sprawiają, że zarabiam jakieś duże pieniądze. Są to jednak pieniądze, które  pozwalają opłacić rozmowy telefoniczne lub bilety na pociąg, gdy zdobywam newsy na bloga. Jeżeli więc czytasz moje artykuły - na pewno warto kliknąć!